Kolegij Slikarstvo V u petom semestru preddiplomskog studija za cilj ima upoznati studenta s programom kolegija, zatim upoznati ga s mogućnostima akrila, ulja i ostalih slikarskih medija. Radi se portret po živom modelu i student se uči kako pripremiti podlogu za slikanje uz upućivanje na literaturu iz slikarske tehnologije. Rješavaju se perspektivna skraćenja, odnosi plohe, strukture i volumena, odnosi prednjeg i stražnjeg plana kao i kompozicije slike. Student se upućuje na literaturu iz područja povijesti umjetnosti i monografije slikara koji u svom radu obrađuju teme portreta. Nastavnik pregleda radove, analizira i vrši korekturu.
U početku je nužno oponašati stvarne predmete radi stjecanja crtačkog znanja, čime se upoznaje zanat kojim se kani u potpunosti ovladati. Tek kad umjetnik ovlada svojim zanatom, on se upušta u slobodnu interpretaciju, koja može biti izražena slobodnim promatranjem ili doživljajem nečega. Ono što nazivamo promatranjem zapravo jest – doživljaj svijeta oko nas usustavljenim elementima crte, boje i oblika koji žive u nama. Ukoliko autor ne ovlada zanatom, njegov će rad ovisiti o slučajnostima. Tada bi jamačno došlo do poremećaja na relaciji umjetnik-doživljaj-realizacija, odnosno umjetnik-zanat-umjetnina. Realizacija neće ovisiti o umjetnikovu doživljaju, nego o njegovoj sposobnosti izražavanja, njegovom poznavanju (ili nepoznavanju) fizičkih elemenata i njihovih mogućnosti izražavanja. Ne postoje nikakva doslovce određena pravila kojih se, u umjetničkim kanonima, umjetnici moraju strogo pridržavati. Pravila, jednostavno, vrijede za većinu, jer poznato je da se vrhunska umjetnost rađa u jako uskom krugu ljudi, pa je iz tog razloga umjetnost neobjašnjiva u cijelosti, jer da nije tako – sigurno bi tada prestala postojati.
Većim poznavanjem svojeg zanata i njegovih fizičkih mogućnosti, umjetnik lakše, vjernije i preciznije prenosi svoje namjere i doživljaje. U suprotnom, umjetnički doživljaji i ideje ostali bi u fizičkom svojstvu elemenata prenošenja nepotpuni i improvizirani, a samim tim i izmijenjeni u odnosu na prvotnu zamisao. Kroz upoznavanje likovnih elemenata, studenti postaju svjesniji samog likovnog govora, a ujedno i precizniji u svojem likovnom izričaju. Njihova primarna zadaća jest naučiti prihvatiti važnu činjenicu: i tehnički najsavršenije ostvareni crtež i slika sami po sebi nisu umjetnost, nego tek sredstvo kojim se umjetnost izražava.