Programom kolegija DIPLOMSKI RAD - grafika u četvrtom semestru diplomskog studija nastavlja se usmjeravati studentov stvaralački identitet kroz već upoznate oblike predavanja, konzultacija, seminarskih radova i studentskih prezentacija. Kvaliteta i kreativnost, inovativnost i izražajnost važni su za uspostavljanje suvremenih grafičkih pitanja.

Sadržaj tema/projekta su složeniji u odnosu na prethodni semestar.

Povijesni i suvremeni konteksti i brojna pitanja o slikarstvu razvija se u novim grafičkim tehnologijama i teorijskim uvjetima kako bi se uspostavila suvremena egzistencija grafike, njezina samostalnost i njezina kritička geneza.

Sadržaj kolegija DIPLOMSKI RAD - grafika realizira se kroz teme koje sublimiraju:

-          samostalnu izražajnost osnovnih likovnih elemenata

-          samostalnost izražavanja po izboru visokog, dubokog i plošnog tiska

-          samostalnost likovnog izričaja i sukladne grafičke tehnike - dokumentarni film

-          interpretacija likovnih iskustva - suvremeni likovni umjetnici

-          koncept likovnog izražaja - literarno djelo

-          interpretacija likovnih iskustava - suvremeni likovni pravci ili pojave u suvremenoj umjetnosti

Ciljevi ovog kolegija su:

-          upoznavanje studenata s postupkom izrade diplomskog rada

-          razvijanje samostalnog i istraživačkog djelovanja

-          rad na kritičkom promišljanju i interpretaciji vlastitih djela kao i djela drugih autora

-          učenje rada u skupinama i međusobna interakcija između studenata

Nastavnik (mentor) usmjerava studenta prema finalizaciji diplomskoga rada što se odnosi na razradu odabrane teme i odabir adekvatne literature.

Studenti, uz diskusiju s nastavnikom (mentorom), predstavljaju sve faze razvoja svoga rada. Vizualni prikaz mora biti potkrijepljen, teorijskim pojašnjenjima.

Student kontinuirano radi na realizaciji pismene radnje u kojoj je naglašena povezanost praktičnog i teorijskog dijela rada.

Diplomska pismena radnja ima svoju propisanu formu i student je mora realizirati u suradnji s nastavnikom (mentorom). Također, potrebna je konzultacija s mentorom oko literature, koncepta rada i ostalih pitanja vezanih za oblikovanje rada.

Posebno treba ukazati na načine preuzimanja i prenošenja tuđih ideja, mišljenja, stavova, rezultata i sl. jer je plagiranje strogo zabranjeno