Na kolegiju se obrađuju različite teme iz Estetike: osnovni pojmovi estetičkih teorija, razvoj kritičkog posuđivanja o pojmovima, umjetnost, antiumjetnost, kič i povijkest estetike od antike do suvremenog doba.
Cilj kolegija je upoznati studente sa politikom, organizacijom, financiranjem i izazovima socijalne politike u Bosni i Hercegovini kao i pojedinim segmentima sustava socijalne zaštite.
Kolegij predstavlja izabrane etičke teorije i postavke od novog vijeka do danas.
Na kolegiju će se obrađivati tematika uzroka nastanka pravca filozofije egzistencije, i njihov idejni začetnik, Kierkegaard i njegova filozofija. Studenti će biti upoznati s glavnim predstavnicima pravca: Jaspersovim i Sartreovim, Marcelovim i Berdjajevljevim egzistencijalizmom, Heideggerovom egzistencijalnom ontologijom, kao i utjecajem na književnost, uz zaključni osvrt. |
Kolegij
će temeljito obrađivati povijest retorike, vrste govora, sudske i političke
govore. Također će se studenti upoznati sa logičkim zakonitostima govora,
ritmom, intonacijom i trajanjem govora. Praktično će se održavati vježbe,
obrađivati i komentirati slavni govori i to kroz vrste pisanih priprema,
brainstorminga(oluje mozgova), debate.
FILOZOFSKA ANTROPOLOGIJA (FFFIM411)
Ogledni test predroka / pismenog ispita
Kod ishoda učenja |
Broj pitanja/zadatka |
Max. broj bodova na pitanju/zadatku |
Min. broj bodova za ostvarivanje ishoda učenja |
IU- FFFI M411-1 |
1. |
4 |
2 |
IU- FFFI M411-2 |
2. |
6 |
3 |
IU- FFFI M411-3 |
3. |
20 |
10 |
IU- FFFI M411-4 |
4. |
10 |
5 |
IU- FFFI M411-5 |
5. |
10 |
5 |
1) Nadopuni definicije
1. Filozofska antropologija je___________________________________________________________________
2. Antropologija s polazištem u pitanju (Kant) - __________________________________________________________
2) Definiraj temeljne dimenzije čovjekovog bitka
3) Objasni glavne paradigme negativne i pozitivne slike čovjekovog bitka
4) Navedi i objasni središnje pojmove Gehlenove antropologije
5) Objasni na što se odnosi i što se misli pod sintagmom conditio humana
Raspon bodova prolaznih ocjena: |
odličan (5) – 46-50 osvojenih bodova vrlo dobar (4) – 40-45 osvojenih bodova dobar (3) – 34-39 osvojenih bodova dovoljan (2) – 28 -33 osvojenih bodova nedovoljan (1) – manje od 28 bodova, pod uvjetom da je postignut minimalan broj bodova za ostvarivanje ishoda učenja za svaki zadatak. |