U kolegiju će naglasak biti na interdisciplinarnim
pristupima fenomenima vizualne kulture i komunikacije te upoznavanju sa
suvremenim teorijskim modelima u analizi i razumijevanju procesa kreiranja
značenja uslijed recepcije vizualnoga materijala iz domena visoke i
primijenjene umjetnosti, popularne kulture te masovnih medija, procesima
interpretacije ovisnima o promatračkim kompetencijama, predznanjima,
očekivanjima i kulturnom kontekstu unutar kojega je vizualni materijal
distribuiran. Studentima će biti ponuđen i uvid u posebnosti različitih
vizualnih medija (stripa, plakata, fotografije, filma, grafičkoga dizajna,
elektroničkih medija) uz kratke osvrte na povijesni razvoj i društveni značaj
svakoga od njih. Mediji vizualne komunikacije, s obzirom na kompleksnost
asocijativnih potencijala pri interpretaciji podražaja koji djeluju na osjet
vida i osvješćivanju procesa gledanja kao vizualnoga mišljenja kao i
raznovrsnih kontekstualnih mreža i uporišta koji se pri interpretaciji mogu
pokazati relevantnima, bit će razmatrani s naglaskom na interaktivnom pristupu
u nastavi te uočavanju širine intermedijalnih odnosa.