Kako je za jednosmjerni komunikacijski obrazac autoritarnoga interpersonalnog modela karakteristično PR staviti u funkciju marketinga, tako u tržišnome kontekstu PR mora stajati u funkciji menadžmenta. Zato borbu za publicitetom valja zamijeniti borbom za potporom javnosti. Upoznavanje s pojedinim etičkim koncepcijama (utilitarizam, deontologija, etika karaktera) i raznovrsnim teorijama ekonomske pravednosti  pridonosi svrsi tako što produbljuje razumijevanje potreba i preferencija sadašnjih i budućih potrošača u doba kad globalno gospodarstvo to isto čini. Etika u sebi nosi potencijal promjene našega mišljenja kad god menadžment zauzme neutralno stajalište između dobra i zla.

ETIKA U ODNOSIMA S JAVNOŠĆU FFOJM105

 

Ogledni test pismenog ispita

 

Kod ishoda učenja

Broj pitanja/zadatka

Max. broj bodova na pitanju/zadatku

Min. broj bodova za ostvarivanje ishoda učenja

IU- FFOJM105-1

1.

4

2

IU- FFOJM105-2

2.

6

3

IU- FFOJM105-3

3.

10

5

IU- FFOJM105-4

4.

10

5

IU- FFOJM105-5

5.

10

5

 

1)      Nadopuni definicije

1.     Etika je___________________________________________________________________

2.     Etika u odnosima s javnošću smatra se dijelom __________________________________________________________________

2) Opiši: korijene i razvoj etike u odnosima s javnošću

3) Navedi i argumentiraj značaj najvažnijih vrijednosti u odnosima s javnošću

4) Navedi i objasni etičke teorije u odnosima s javnošću

5) Objasni sustav regulacije u odnosima s javnošću

 

Raspon bodova prolaznih ocjena:

odličan (5) – 46-50 osvojenih bodova

vrlo dobar (4) – 40-45 osvojenih bodova

dobar (3) – 34-39 osvojenih bodova

dovoljan (2) – 28 -33 osvojenih bodova

nedovoljan (1) – manje od 28 bodova,

pod uvjetom da je postignut minimalan broj bodova za ostvarivanje ishoda učenja za svaki zadatak.

 

 

Ogledni test usmenog ispita

Kod ishoda učenja

Naziv sadržajne cjeline

Broj pitanja/zadataka koji se odnose na ishod učenja

Min. broj odgovorenih pitanja / riješenih zadataka za ostvarivanje ishoda učenja

IU- FFOJM105-1

Etika I profesionalizam

3

1,5

IU- FFOJM105-2

Etički korijeni djelatnosti odnosa s javnošću

3

1,5

IU- FFOJM105-3

Temeljne vrijednosti i etička načela u odnosima s javnošću

3

1,5

IU- FFOJM105-4

Etičke teorije I njihova primjena u odnosima s javnošću

3

1,5

IU- FFOJM105-5

Profesionalna pravila i standardi regulacije u odnosima s javnošću

3

1,5

 

Raspon bodova prolaznih ocjena:

odličan (5) – točno odgovorena sva pitanja iz svih cjelina

vrlodobar (4) – točno odgovoreno 11-13 pitanja i minimalan broj pitanja po svakoj cjelini

dobar (3) – točno odgovoreno 8-10 pitanja i minimalan broj pitanja po svakoj cjelini

dovoljan (2) – točno odgovoreno 7 pitanja i minimalan broj pitanja po svakoj cjelini

nedovoljan (1) – nije odgovoren minimalan broj pitanja po svakoj cjelini