Predmet i zadatci nastave povijesti. Povijest kao znanost i kao nastavna disciplina. Povijest kao nastavni kolegij. Značenje nastave povijesti u obrazovanju i odgoju. Zadatci nastave povijesti. Razvoj nastave povijesti i suvremeni pogledi na nastavu povijesti. Ciljevi nastave povijesti u Bosni i Hercegovini i Republici Hrvatskoj. Učenje povijesti u „novoj“ Europi. Uloga povijesti u formiranju nacionalnog identiteta. Učenje povijesti i promocija demokratskih vrijednosti i tolerancije. Preporuka Parlamentarne skupštine Vijeća Europe o povijesti i učenju povijesti. Susret metodike nastave povijesti sa suvremenom metodologijom povijesne znanosti. Američki standardi za učenje povijesti kao primjer inovacije. Standardi za hrvatsku i opću povijest. Metodika nastave povijesti kao znanost. Psihičke razvojne faze učenika i mogućnosti realiziranja nastave povijesti. Ciljevi i zadatci nastave povijesti. Nastavni plan. Izvedbeni nastavni program. Raspored sati. Vrste nastave povijesti. Izvannastavne aktivnosti u nastavi povijesti. Priprava ili uvođenje učenika u nove povijesne sadržaje. Materijalni zadatci nastave povijesti. Funkcionalni zadatci nastave povijesti. Odgojni zadatci nastave povijesti. Udžbenik povijesti. Radna bilježnica. Povijesna čitanka. Povijesni atlas. Nastavne metode u nastavi povijesti. Oblici rada u nastavi povijesti. Struktura sata nastave povijesti. Bloomova taksonomija. Određivanje ciljeva i ishoda učenja.  Priprava i uvođenje učenika u novu nastavnu jedinicu. Obrada novih povijesnih sadržaja. Vježbanje u nastavi povijesti. Funkcija i sadržaj utvrđivanja u nastavi povijesti. Provjeravanje znanja i sposobnosti. Individualiziranje programskih zadataka i individualizirano ocjenjivanje. Pretpostavke za uspješno ocjenjivanje. Indukcija i dedukcija u nastavi povijesti. Osnovne misaone operacije u nastavi povijesti. Nastavna sredstva i pomagala u nastavi povijesti. Psihološka i didaktička načela u nastavi povijesti. Upute i poticaj učenicima za rad. Najčešće pogreške nastavnika i učenika. Kako i kada treba učiti. Metode racionalnog učenja. Multiperspektivnost u nastavi povijesti. Kontroverzna i osjetljiva pitanja. Čitanje slikovnih arhivskih materijala. Upotreba simulacija i igrokaza. Mogući problemi s multiperspektivnošću u nastavi povijesti. Upotreba novih tehnologija: Povijest na internetu. Pripravljanje nastavnika za nastavu. Pisanje priprava za nastavu. Artikulacija nastavnog sata povijesti. Oblici rada nastave povijesti. Tipovi nastavnog sata u nastavi povijesti. Nastavne metode u nastavi povijesti. Aktivnost učenika (intelektualna i emotivna) u nastavi povijesti. Radna atmosfera u učionici - disciplina. Nastavnik u nastavi povijesti. Pisana priprava za sat u nastavi povijesti. Obrazac studentima povijesti za praćenje nastavnog sata.