Predmet i
zadatci nastave povijesti. Povijest kao znanost i kao nastavna disciplina.
Povijest kao nastavni kolegij. Značenje nastave povijesti u
obrazovanju i odgoju. Zadatci nastave povijesti. Razvoj nastave povijesti i
suvremeni pogledi na nastavu povijesti. Ciljevi nastave povijesti u Bosni i
Hercegovini i Republici Hrvatskoj. Učenje povijesti u „novoj“ Europi. Uloga
povijesti u formiranju nacionalnog
identiteta. Učenje povijesti i promocija demokratskih vrijednosti i
tolerancije. Preporuka Parlamentarne skupštine Vijeća Europe o povijesti i
učenju povijesti. Susret metodike nastave povijesti sa suvremenom metodologijom
povijesne znanosti. Američki standardi za učenje povijesti kao primjer
inovacije. Standardi za hrvatsku i opću povijest. Metodika nastave povijesti
kao znanost. Psihičke razvojne faze učenika i mogućnosti realiziranja nastave
povijesti. Ciljevi i zadatci nastave povijesti. Nastavni plan. Izvedbeni
nastavni program. Raspored sati. Vrste nastave povijesti. Izvannastavne
aktivnosti u nastavi povijesti. Priprava ili uvođenje učenika u nove povijesne
sadržaje. Materijalni zadatci nastave povijesti. Funkcionalni zadatci nastave
povijesti. Odgojni zadatci nastave povijesti. Udžbenik povijesti. Radna
bilježnica. Povijesna čitanka. Povijesni atlas. Nastavne metode u nastavi
povijesti. Oblici rada u nastavi povijesti. Struktura sata nastave povijesti. Bloomova taksonomija. Određivanje ciljeva i ishoda učenja. Priprava i uvođenje učenika u novu nastavnu
jedinicu. Obrada novih povijesnih sadržaja. Vježbanje u nastavi povijesti.
Funkcija i sadržaj utvrđivanja u nastavi povijesti. Provjeravanje znanja i
sposobnosti. Individualiziranje programskih zadataka i individualizirano
ocjenjivanje. Pretpostavke za uspješno ocjenjivanje. Indukcija i dedukcija u
nastavi povijesti. Osnovne misaone operacije u nastavi povijesti. Nastavna
sredstva i pomagala u nastavi povijesti. Psihološka i didaktička načela u
nastavi povijesti. Upute i poticaj učenicima za rad. Najčešće pogreške
nastavnika i učenika. Kako i kada treba učiti. Metode racionalnog učenja.
Multiperspektivnost u nastavi povijesti. Kontroverzna i osjetljiva pitanja.
Čitanje slikovnih arhivskih materijala. Upotreba simulacija i igrokaza. Mogući
problemi s multiperspektivnošću u nastavi povijesti. Upotreba novih
tehnologija: Povijest na internetu. Pripravljanje nastavnika za nastavu.
Pisanje priprava za nastavu. Artikulacija nastavnog sata povijesti. Oblici rada
nastave povijesti. Tipovi nastavnog sata u nastavi povijesti. Nastavne metode u
nastavi povijesti. Aktivnost učenika (intelektualna i emotivna) u nastavi
povijesti. Radna atmosfera u učionici - disciplina. Nastavnik u nastavi
povijesti. Pisana priprava za sat u nastavi povijesti. Obrazac studentima
povijesti za praćenje nastavnog sata.