Predmet daje osnovna teorijska znanja o obilježjima teškoća učenja i specifičnih poremećaja učenja temeljem razlikovanja medicinskog i edukacijskog pristupa kroz povijesni pregled razdoblja koja su presudno odredila područje. Upoznaje studente s prihvaćenim definicijama i učestalošću. Daje pregled zajedničkih obilježja poremećaja kao i pojedinačnih obilježja onih procjena/dijagnoza koje ulaze u specifične poremećaje učenja: disleksije disgrafije, diskalkulije s osvrtom na dijagnoze koje također prema dijelu znanstvenih spoznaja ulaze u ovo područje (ADHD/ADD poremećaj, posebne jezične teškoće i dispraksija).

Objašnjava mogućnost istovremene prisutnosti više vrsta specifičnih poremećaja učenja te zajednička obilježja
svih procjena/dijagnoza s obzirom na ishode ranoga učenja, usvajanja čitanja, pisanja i razumijevanja te učenje i akademsko napredovanje. Upoznaje studente s vrstama programa i načinima školovanja u sustavu odgoja i obrazovanja, s postupcima prilagodbi u slučajevima specifičnih poremećaja učenja i njihove evaluacije. Pojašnjava ulogu logopeda u intervencijskim postupcima kao i aktivnostima stručnoga tima te važnost komunikacijskih aktivnosti za dijalog između osobe sa specifičnim poremećajima učenja s roditeljima, nastavnicima, ali i drugim suradnicima kao i osobama iz njihove okoline. Upoznaje studente s nužnošću multidimenzionalnog promatranja specifičnih poremećaja učenja.